Primul zbor cu un elicopter militar

america

Astăzi am zburat pentru prima dată cu un elicopter militar și prima dată când am intrat în contact cu armata americană. M-am simțit ca un mic copil care primește o jucărie mult dorită. A fost o zi superbă! Mulțumesc lui Radu pentru că în insomniile mele îi mai citesc blogul și mă ține la curent cu noutăți, domnului Comandor Răducanu și tuturor celor care astăzi au făcut posibil ca eu și Maria să fim parte din această minunată echipă. Au fost peste 3000 de persoane, fără ei nu reușeam să bifăm toate momentele de adrenalină de astăzi și să urcăm la bordul aeronavelor. Am făcut și foarte multe fotografii, video. După ce mă liniștesc o să revin cu un update.

IAR 330 poate îndeplini misiuni de atac în sprijinul trupelor terestre (distrugerea mijloacelor de luptă blindate, a fortificațiilor, recunoaștere) dar și căutare-salvare ori transport de trupe, inclusiv pe timp de noapte ori vreme nefavorabilă. Prin modernizarea sistemelor electronice s-a ajuns la îmbunătățirea capacității de a descoperi și combate inamicul; de asemenea, sistemele de navigație asigură precizie pe distanțe lungi și zbor la joasă înălțime.
Alte îmbunătățiri constau în implementarea conceptului HOTAS - Hands on Throttle And Stick (manevrarea aparatului și a sistemelor vitale fără a lua mâna de pe controale) și capacitatea de a transmite date de cercetare în timp real. În privința sistemelor de armament, elicopterul este dotat cu stație de avertizare radar și iluminare laser, dispersoare de ținte false radar și capcane termice; din punct de vedere ofensiv, poate folosi rachete anti-tanc, aer-aer, proiectile reactive nedirijate și tunul turelat de calibrul 20 mm. Țintele pot fi identificate de la o distanță de circa 5-6 km, ziua și noaptea; pentru atacarea țintelor se pot folosi imaginile transmise prin fibră optică de rachetele lansate anterior.ior2

IAR 330 poate atinge o viteză maximă de 263 km/h, noi am zburat aproximativ 20 de minute peste comuna Tunari, Autostrada București-Pitești, Otopeni și localități învecinate. Baza 90 Transport Aerian a Forțelor Aeriene Române este localizată in secțiunea militară a Aeroportului Internațional Henri Coandă. În anul 1995 a luat fiinţă Baza 90 Transport Aerian, iar în 1996 aviaţia militară de transport a făcut un pas important spre realizarea interoperabilităţii cu structurile NATO, prin înzestarea cu avioane C-130 Hercules, care au dublat capacitatea de transport şi raza de acţiune, urmând ca în anul 2004, după un proces de reorganizare, să fie înzestrată şi cu elicoptere IAR-330 SOCAT, iar în 2010, a primit în dotare primele avioane C 27 J SPARTAN.

A fost o zi superbă în compania celor de la ROAF.  Misiunea lor este apărarea spatiului aerian national cu mijloace aer-aer si sol-aer, sprijinul celorlaltor categorii de forte si al autoritatilor locale in situatii de urgență. Mai jos încarc câteva imagini cu o parte din flota existentă la Baza 90 Transport Aerian.

air force  C-130 Hercules, un avion impresionant, solid şi fiabil, destinat susţinerii tactice a trupelor prin executarea de misiuni de suport logistic, desant aerian şi evacuare medicală. Acest tip de aeronavă a intrat în dotarea Forţelor Aeriene Române începând cu anul 1996. În primăvara anului 1997 a avut loc primul zbor cu acest avion cu echipaj integral românesc, iar în vara aceluiaşi an prima misiune în afara graniţelor României. De-a lungul timpului, a participat la numeroase exerciţii şi aplicaţii desfăşurate în Europa (Marea Britanie, Portugalia, Germania, Grecia, Cehia, Polonia, Franţa, Bulgaria, Norvegia, Lituania) şi misiuni umanitare interne şi internaţionale (Indonezia, China, Turcia, Libia, Muntenegru).

spartan  C-27J Spartan este un avion proiectat şi construit de Alenia Aeronautica, menit să reprezinte o întreagă generaţie de avioane militare, de dimensiuni medii. Avionul C-27J este un aparat remarcabil în clasa din care face parte, cu capacitate manevrieră şi tactică superioară. Este destinat să execute misiuni tactice, în operaţii de menţinere a păcii şi umanitare asigurând transportul aerian direct în teatru, ziua şi noaptea. Este destinat să execute misiuni tactice, în operaţii de menţinere a păcii şi umanitare asigurând transportul aerian direct în teatru, ziua şi noaptea. Contractul pentru achiziţia avionului C-27J SPARTAN a fost semnat între Ministerul Apărării Naţionale şi Alenia Aeronautica SpA în decembrie 2007, iar primele avioane au fost livrate in 2010.

spartan 2

Antonov An-30 este un membru al familiei avionului An-24, fiind proiectat pentru executarea misiunilor de fotografie aeriană. Avionul are o structură integral metalică şi este echipat cu o gamă largă de senzori în spectrul vizibil şi infraroşu, integrate în fuselaj. Îl vedem în imaginile de mai jos! Primul avion An-30 a sosit la baza aeriană de la Otopeni în luna decembrie 1976. Primul zbor cu piloţi români a fost executat în aceeaşi lună iar prima misiune fotografică a fost executată în luna iulie a anului 1977. Prima misiune în cadrul acordului "Open Skies" a fost executată în luna noiembrie 1990 în Ungaria, iar în luna iulie 1995, un avion An-30 a fost dislocat tot în Ungaria în cadrul primei operaţiuni militare desfăşurate în comun cu forţele aliate din NATO.

scoala 2

ameri2

maria

Comments
  1. Anca
  2. admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *