dureri de spate

Întotdeauna am fost sceptic atunci când am fost nevoit să apelez la medicamente. De cele mai multe ori în momentul în care medicul mi-a prescris o rețetă, am încercat să aflu cât mai multe informații despre respectivele medicamente și mai ales să cunosc reacțiile adverse.

O parte din pacienții mei din ultimii ani aveau o foarte mare problemă cu durerile de spate. Trebuie să înțelegem că postura incorectă, statul îndelungat în picioare, efortul fizic și stresul sunt câțiva dintre factorii care produc afecțiuni ale coloanei vertebrale.

Durerile de spate sunt o problemă reală la societatea noastră și într-un mod surprinzător, foarte mulți tineri  se plâng de nevralgii sau dureri acute de spate. Acestea pot avea origine musculară, articulară, osoasă sau nervoasă. Este extrem de importantă regiunea în care sunt localizate durerile și primul lucru pe care îl putem face este să ne urmărim atent momentele în care apar aceste dureri, să modificăm postura corpului și să eliminăm o parte din factorii enumerați mai sus. Întotdeauna puțină mișcare, mai ales în cazul persoanelor sedentare, poate avea rezultate fantastice. Dacă durerile persistă sau crește în intensitate, medicul specialist poate să ofere un tratament care să te scape de durerile de spate. Niciodată nu folosim medicamente care nu au fost recomandate de medic! Sunt fanul remediilor naturiste și a unei vieți echilibrate. Există foarte multe remedii naturiste care îți pot fi de ajutor în lupta cu inevitabilele dureri de spate.

Sănătatea este o componentă obligatorie a vieţii reuşite şi fericite. Dacă ai o viață agitată și foarte puțin timp la dispoziție pentru a evalua și schimba obiceiuri, poate este momentul să apelezi la tehnologie. Pe piață există foarte multe brățări inteligente care ne ajută să care ne ajută să dăm jos kilograme și să ne trezim mai ușor dimineața. Nu sunt neapărat foarte precise, însă multe dintre ele ajută să ne depășim barierele fizice și mai ales să monitorizăm activitățile fizice. O astfel de brățară ajută la crearea și menținerea unui still de viata activ, sănatos prin înregistrarea, măsurarea și analizarea activitatilor zilnice ale fiecarui utilizator. Nu face minuni, dar informația oferită este foarte utilă atunci când scopul nostru este diminuarea sedentarismului. Personal folosesc un model de la Evomag, modelul Fitness Cronos și sunt foarte atent monitorizarea somnului. Este disponibilă aici.

Revin asupra activității fizice și a mișcării, au cel mai mare rol în păstrarea sănătății. Terapia prin mișcare se aplică atunci când dorm să redăm mobilitatea sau refacerea unor funcții diminuate, bazată pe exterciții fizice statice, masaj. Toate au rol curativ și de recuperare. Gimnastica medicală crește foarte mult creșterea forței și a rezistenței musculare, controlul corpului, corectarea posturii si aliniamentului corpului, cresterea mobilitatii articulare.

Creme pentru durerile de spate?

O întrebare pe care o primesc frecvent. Din punctul meu de vedere, cea mai bună cremă pentru durerile de spate este cea cu capsaicină, care se obține din ardei iute. Capsaicina are proprietăți antiinflamatoare și calmante datorită faptului că se obține din iuțeala ardeilor, ce poate fi folosită și în scop terapeutic. Această cremă ameliorează durerea de spate, acționând ca un analgezic, însă nu trebuie aplicată pe răni deschise. Putem găsi această cremă în farmacii și în magazinele naturiste. Crema cu arnică este de asemenea bună pentru calmarea durerilor de spate, mușchi și articulații și poate fi aplicată de până la 3-4 ori pe zi în zonele dureroase.

Iată ce poți face pentru a diminua durerea:

- Uleiul de eucalipt este eficient în tratarea durerilor de spate. Dacă îl combinăm cu ghimbir, rezultatele sunt vizibile în scurt timp.

- Uleiul de muștar se aplică pe zona dureroasă și poate să fie însoțit de un masaj a zonei dureroase.

-Usturoiul este și el un ajutor la care putem apela cu încredere. Pisat foarte bine și aplicat pe zona dureroasă, ajută la diminuarea durerilor de spate.

-Uleiul de iarbă-neagră calmează cu succes inflamațiile și durerile articulare.

Putem apela cu succes și la alimente adjuvante. Trebuie să consumăm alimente bogate în calciu, magneziu și alimente bogate în vitamina D.